Pàgines

dijous, de juny 21, 2007

Título de Experto Universitario en Creatividad Publicitaria. Marçal Moliné.

Aquest hivern participaré en el curs "Título de Experto Universitario en Creatividad Publicitaria", coordinat per Marçal Moliné, i que s'impartirà a la Universitat Cardenal Herrera de València (CEU).

La veritat és que m'ha fet molta il.lusió poder aportar la visió de la xarxa en aquest curs dirigit a creatius del sector de la publicitat. De fet jo vaig estudiar publicitat, i m'he anat especialitzant en investigar la comunicació mediada per ordinador, tant a través del doctorat, com posant en pràctica diseminació de projectes a través de la xarxa per l'IBIT, com amb aquest bloc com a experiment personal.

És cert que la creativitat es pot aprendre, de fet la creativitat és un 99% de transpiració i un 1% d'inspiració. Record quan ens ensenyaven creativitat a la UAB, les tècniques, com aplicar-la, era fascinant. I al final per mi es va convertir en una actitud.

La meva aportació al curs serà ensenyar a entendre la xarxa, com a mitjà de comunicació i de relació, com va néixer, per quins motius, com es comporta la gent, quines normes hi ha, per esbrinar com està canviant el paradigman de comunicació clàssic. Cal entendre això per saber com es pot aplicar la comunicació comercial dins aquest nou espai o ciberespai. A grans trets, la temàtica que donaré serà la següent:

1. CONCEPTOS. PRINCIPIOS OPERATIVOS DE LA PARTICIPACIÓN EN EL CIBERESPACIO
Análisis de las transformaciones que se están dando en la sociedad y en las empresas gracias al uso de las TICs. Entender el cambio es necesario para plantearse como encajar estrategias de comunicación utilizando las TICs.

2. APLICACIONES AL ALCANCE DE LOS USUARIOS
Visión panorámica de buena parte de las herramientas que en estos momentos están utilizando millones de usuarios: blogs, redes sociales, podcasts, vídeos, lectores de feeds, agregadores, MUDS (entre ellos second life), etc. De cada herramienta se analizará que target la está utilizando y con que finalidades. Se advertirá que la participación deja un rastro que puede afectar a la imagen personal.

3. ESTRATEGIAS DE COMUNICACIÓN EN LA RED

4. SENTIR LA RED. EN LA RED TODO EL MUNDO ES ALGUIEN
El objetivo de este módulo es que los alumnos entren en la red y actúen. Sientan la red, sientan lo que se siente al compartir y al entrar en relación con sus iguales y quizás con admiradores o seguidores, actúen como usuarios para que experimenten lo que sienten los usuarios de la red, lo que les gusta, lo que les molesta. Es importante sentirse como un usuario activo para intentar saber como se sienten aquellos usuarios más activos que tienen más repercusión a la hora de dar más visibilidad a ciertas informaciones.

5. A DEBATE
Como estamos en una época donde aún nadie ha creado dogmas hay que plantearse muchos temas sobre el mercado de la publicidad. Hay que crear un foro de opinión donde alumnos y profesores planteen temas sobre el cambio de paradigma de comunicación y como esto afecta a la publicidad y al proceso de creación y ejecución.




2 comentaris:

Anònim ha dit...

hola!
Me llamo María. soy de valencia y estudié publicidad en el CEU e hice el curo de experto universitario de MarÇal Moliné el primer año que se impartió.
Te lo recomiendo muchísimo. Me alegro de las ganas que tienes de cursarlo porque es una experiencia muy chula, se aprende mucho y MarÇal es un tío grande.

Muchos ánimos
TE dejo mi correo por si quieres saber alguna cosilla más: gomisnoica@hotmail.com

María

Bel ha dit...

Tot i que m'agradaria poder assistir a les classes dels altres professors, no serà possible i només podré participar en el curs aportant els meus coneixements de la xarxa i la interacció (a partir de la proposta docent escrita en aquest apunt), i el més important, també aprenent dels alumnes i la seva experiència amb Internet.